miercuri, 30 ianuarie 2013

nu este = intre PR si relatii cu publicul

Cand invatam chestia asta la facultate m-a pufnit rasul. Mi se parea ridicol ca cineva sa asocieze cei 2 termeni.
Zilele trecute dau de un job de PR responsible....o denumire pompoasa pentru un asistent de relatii cu publicul, adica lucrator in call center. Sa mai spuneti ca daca nu imbraci ceva in haine de gala nu se va vinde. Ooooh ba, si inca cum. Mai pune si termenul de marketing in descriere si te-ai facut cu sute de aplicatii...ale unor oameni supracalificati probabil ca sa raspunda la telefoane si sa povesteasca despre abonemente la mobil.

Si tot in ultimele luni am citit 2 cazuri de asa da si asa nu despre PR. nu are rost sa insist ca "asa nu" este un caz mioritic pe cand "asa da" provine de la compania LEGO.
Dar sa incepem cu asa nu (pentru a ramane cu o amintire pozitiva la final)

Cica wordpress are probleme pentru ca o anumite companie farma i-a dat in judecata. Un blogger a scris o opinie personala cum ca un produs a carui denumire incepe cu Colo si termina cu nHelp nu functioneaza. Compania a intervenit in comentarii dar in loc sa aduca niscaiva dovezi ca produsul e ok ei au trecut la amenintari. Noi suntem si vrem sa stergi articolul altfel ne dai o suta de mii de euro pentru defaimarea imaginii. Comentariul publicat a facut zarva mare si s-a ajuns la proces. Dar proces impotriva wordpress pentru ca nu se stia cine e autorul blogului. Cazul se judeca si nu prea cunosc noutati.
I mean, come on! Cineva iti critica produsul si tu in loc sa ii multumesti pentru critica si sa ajungi la un dialog il ameninti si ceri 100 000 euro! ASA NU!
mai toate comentariile postate pe platformele de socializare ale companiei au fost sterse fara replica.

si acum ASA DA!
vine o scrisoare la sediul central LEGO, scrisa de un copil. Spune asa:
numele meu este cutarica, am shpe ani si de craciun am dat toti banii economisiti lui Mos Craciun ca sa imi aduca setul de lego xxxx. desi tata mi-a spus sa nu iau figurinele cu mine eu nu l-am ascultat si am luat o figurina din set si acum celelalte figurine plang dupa prima figurina pentru ca am pierdut-o. Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu o figurina si promit sa il ascult pe tata si sa nu mai fac celelalte figurine sa planga.
Raspunsul genial vine: Salut cutarica, am citit scrisoarea ta si ne-am consultat cu celelalte figurine care au fost de acord sa iti dam figurina lipsa. Suntem siguri ca vei avea mai mare grija pe viitor si vei asculta de parintii tai. Iar pentru ca toate economiile tale de peste an le-ai dat mosului noi iti facem cadou inca un set lego din aceeasi gama.
Wow....un fan castigat pe viata! De abia astept sa ajunga si Sebi sa se joace cu Lego....sa le construim impreuna.

Niciun comentariu: