vineri, 25 noiembrie 2016

"M-am dat" cu uber in Timisoara

Dupa toata nebunia cu uber in Timisoara am hotarat sa testez cum functioneaza serviciul.
In prima zi am amanat pentru ca nu aveam la ce sa folosesc serviciul. A doua zi insa a aparut o situatie neprevazuta si m-am trezit fara transport de la serviciu pana in Soarelui.

Deobicei imi sun un prieten taximetrist la Tudo ca sa mai povestim si noi ceva pe drum. Rareori apelez la dispecerate din 2 motive: nu am numere de telefon memorate si nici nu imi place sa astept cate 5 minute in telefon pentru ca in final sa mi se zica "nu avem masini, mai incercati! " si un zbang telefonul jos fara "ne pare rau" sau "la revedere".  Apelez cel mai des la aplicatia de la Tudo taxi pentru ca functioneaza bine si poti vedea unde e masina care vine dupa tine (deci nu trebuie sa cobori in strada mai devreme decat e necesar).

Asa ca se face ora 18:00 si cobor in strada. Nestiind cum functioneaza am zis sa fiu direct "la locul faptei". Dau localizare pentru a ma lua de acolo si apoi dau destinatie, doar strada, fara numar. Si astept, astept, astept si incepe ca la taxi...nu avem masini. Ne pare rau, mai incercati. Ceea ce si fac, mai dau o data. Intre timp sun o colega, nu imi raspunde....ok imi spun. Acum daca imi chem si taxi si vine si uberul platesc taxa de "no show" la uber. Bling....uberul tau vine...Mateescu cu un Clio Symbol, nr de Ilfov. Funny imi zic. O fi masina in leasing, ca cica poti sa faci si asta. 6 minute si o harta desenata.
Imi dau seama ca soferul nu are nici o sansa sa ajunga in 6 minute. Eram pe Republicii colt cu str. Jiul. El era pe Drubeta colt cu Lidia. Imi dau seama ca nu e din Timisoara pentru ca o ia prin Balcescu si Mihai Viteazu in loc de Rusu Sirianu, Porumbescu, Odobescu, Maria (mai scurt si mai liber). Vedeam poza soferului, marca masinii si nr de inmatriculare (asta ca sa stii cum il recunosti).

Imi ajunge Uberul (dupa 15 minute fata de cele 6 estimate de sofer). Masina curata si inauntru si in afara, fara manele, fara fum inauntru, fara jumatate de manastire lipita cu ventuze de parbriz. Dar nimic spectaculos, un Clio Symbol normal. Ce am intrebat si aflat:
- tipul venit din Bucuresti pana prinde contur uberul in Timisoara. A fost si la Cluj la lansare.
- nu e obligat sa respecte harta data de aplicatia lui (daca tu vrei sa te duca pe altundeva mai liber de exemplu, el te asculta).
- se poate trai din uber doar daca o faci activitate full time (si nu ai o masina extraordinar de scumpa as adauga eu).
- nu ii plac semafoarele din Timisoara
- a renuntat la job pentru uber pentru ca in Bucuresti facea 3 ore drumul dus + intors de la work.
- soferii isi iau banii de la uber o data pe saptamana (deci nu mergi super mult pe buzunarul tau).
- nu ii e frica de autoritati pentru ca "uber ne apara". Si daca primesc o amenda pt transport nu el o suporta ci firma, pentru ca mai apoi sa se judece la nesfarsit.

Si pana una alta ajung la destinatie. Il intreb daca el trebuie sa faca ceva ca sa mi se ia codul de prima cursa gratuita si imi spune NU, daca l-am bagat la Promotional code imi va fi luat din oficiu. Si pana sa cobor din masina primesc 2 mailuri.
Primul era cu codul meu personal ALEXD24649UE. Daca il introduceti la promotional code pentru prima voastra cursa primim gratis amandoi o cursa de maxim 20 Ron. Apoi am mai primit mail cu traseul, data si ora preluarii, de unde, pana unde si la ce ora s-a terminat totul. O defalcare a costurilor si (km, stationare) si in final suma finala (eu am folosit codul Timisoara pentru prima cursa gratuita pentru utilizator nou). Soferul isi va primi banii de la uber insa pe mine nu m-a costat nimic. Am coborat din masina fara sa scot portofel, sa vad cati bani las si din astea. Partea asta mi-a placut.



Concluzii
- aplicatia initiala seamana izbitor cu orice aplicatie de taxi
- timpul de asteptare similar 
- cat am asteptat puteam opri 3 taxiuri libere dar nu am putut ca plateam taxa de "no show"
- pretul pe km e cu 60 bani mai mic decat un taxi obisnuit din timisoara. Pretul pe stationare e de 6 ori mai mare (2,39 lei ora fata de .22 bani minutul). Concluzie- nu folositi la ore de varf sau prin ambuteiaje. Mai bine ocolesti un pic decat sa astepti pe loc. 
-masina ceva mai curata si intretinuta dar nimic iesit din comun. 
- soferul prietenos dar cam ciudat ca era din Bucuresti si nu stia scurtaturi, nici nu avea rost sa ii explic pentru ca oricum nu pricepea.
- imi place ca nu platesti cu cash si pot urca in uber oricand fara sa am grija ca nu am cash la mine. 

De ce l-as mai folosi:
- e mai ieftin km si in final se aduna daca mergi mult prin oras cu ei (cu conditia sa nu stationezi)
- e comod de comandat si parca mai personal
- am platit cu card fara sa scot portofelul din buzunar...aici pe mine ma castiga. Daca insa si in taxi ar fi POS-uri nu as avea o problema sa merg cu taxi mai mult (chiar daca atunci trebuie sa scot cardul, ideal ar fi ca tot din aplicatie sa platesc direct). 

De ce nu l-as folosi:
- nici ei nu au masini tot timpul
- si dupa ei astepti sa vina
- in caz de accident soferul nu are asigurare si pt tine (asa cum are orice taxi)
- masinile nu sunt cu mult diferite fata de un taxi ingrijit (nu va asteptati la S klasse sau alte nebunii la serviciul uberX , pentru asta e uber black care e doar in Bucuresti deocamdata). 
- teoretic nimeni de pe strada nu are cum sa stie ca masina e uber (decat daca au o baza de date cu nr inmatriculare) dar daca te opreste un RAR sau politist, nu stiu cum e cu amenda. 
- mi se pare un pic ca nu e etic fata de un taximetrist obisnuit care a platit si plateste taxe sa presteze acest serviciu. E acelasi sentiment cu a cumpara ceva "la negru". Pe moment esti ok, dar in viitor s-ar putea intoarce tot impotriva ta. 
- e cam ciudat sa am datele de card stocate la ei. Vesnic ramane intrebarea, cum stiu ca nu imi facturati un serviciu aiurea ? 

PS. Pentru cei cu aplicatie nou inscrisi din Timisoara, in weekend se poate da oricine cu uberul gratuit. In limita unui nr de curse si valori/cursa. 

In concluzie, nu stiu sincer. E cu bune, e si cu rele uber-ul asta. Ca si ryanair, e o alternativa dar nu va asteptati la colaci in coada cainilor pe strada :) 
  

Niciun comentariu: