vineri, 15 iulie 2016

Wind of change

Au trecut 3 luni de cand am facut o schimbare in orientarea mea profesionala. Am tot amanat postarea pentru ca sa pot trage anumite concluzii la rece. Dupa aproape 10 ani petrecuti in domeniul mobilei am schimbat domeniul si am iesit din zona mea de confort. Sunt in domeniul IT, in business development. Unii ii spun vanzator, mie imi place sa ma vad ca un ambasador al brandului, ambasador care mai are cate ceva de spus fiecarui departament cu care colaboreaza.
Domeniul mobilei e unul foarte ciudat, fie ajungi foarte departe fie e doar un pas din cariera fiecaruia. E un domeniu de nisa, in care daca nu esti stapan pe produsul tau esti pierdut. Eu am lucrat in partea de marketing dar si in partea de vanzari. Am vazut ambele parti ale baricadei vanzarilor si pot spune ca dupa 9 ani e cam greu sa ma "prinzi" pe orice inseamna feronerie pentru mobila. Dar ajungand la acest nivel progresul e dificil. Fie ajungi manager peste o tara, fie ajungi sa lucrezi ca expat in alta tara fie ajungi sa lucrezi la compania mama. Prima optiune nu ma intereseaza, a doua si a treia mi-au fost refuzate. Ajungand la aceasta experienta si nivel de cunostinte intri intr-o zona de confort periculoasa. E ciudat sa ajungi nervos acasa dupa ce ai vandut un tir de marfa si ai incheiat un contract interesant. E frustrant sa ajungi sa tragi si sa te convingi ca maine va fi mai bine. Cand tot ce inveti, inveti pe puterile tale atunci ai o problema.
La un seminar de-a lui Lorand Soares Sasz mi se spunea ca am salariul pe care il merit. Daca sunt nemultumit inseamna ca trebuie sa am o discutie cu managementul in care sa ii conving ca merit mai mult. Daca sunt convins ca merit mai mult si o pot demonstra cu fapte si tot nu primesc atunci e timpul unei schimbari.
Si aceste 2 argumente m-au impins spre schimbare, stagnam ca persoana si financiar ma simteam frustrat. Multi dintre clientii mei s-au mirat apoi de decizie. Aveau impresia ca lucrand direct pentru firma Germana eram rasplatit ca atare. Ei bine, nu! Nu e chiar asa! Iar atunci cand esti vazut doar ca o masinarie de facut bani pe care nu trebuie sa o intretii senzatia pentru angajat e chiar urata.
A iesi din zona de confort e al naibii de greu. O saptamana am pus pe hartie pro si contra schimbarii. Am luat decizia pentru a face ceva pentru viitorul meu! Inca ceva ani si gata! Nu prea mai poti face schimbari din acestea radicale pentru ca e tarziu si nu mai apuci sa acumulezi experienta. In plus e important domeniul in care faci schimbarea si de asemenea oamenii care ii gasesti acolo. Daca sunt oameni vei avea de invatat si poti progresa. Asadar atentie mare la alegerile in viata.
Dupa 3 luni pot spune ca nu poti sari pasi in experienta cum ar fi timpul! Oricat ai incerca sa capeti mai repede experienta in domeniu totul are o limita. De cele mai multe ori nu poti grabi timpul, oricat de frustrant ar fi. Daca ajungi cu idei de mutat muntii din prima zi iti sugerezi sa iti cauti echipament prima data. Apoi o strategie si exercitii de forta. in final vei muta si muntii dar dupa ce ai invatat cum!
So 3 months and counting. Inca e greu sa fiu inconjurat de tineret de early 20s care vorbesc alta limba. Dar dupa 3 luni incep sa inteleg ce zic. Ca-s oameni buni si imi explica!
Esti nemultumit de unde te afli, cat castigi si cum esti vazut? Iesi din zona de confort! E greu si doare dar merita! 

Niciun comentariu: