marți, 17 noiembrie 2015

De ce? Dece? decedecedecedece?

Orice parinte a trecut prin razboi...prin tirul intrebarilor De ce? Primul dece vine normal si logic. Al doilea te face sa cauti cuvinte mai simple si explicatii mai logice. Apoi iti pui reale intrebari daca ar trebui sa te exprimi si mai clar sau e doar un test al rabdarii.

De felul meu nu am trecut prin prea multe traininguri de vanzari. Am invatat de prin carti si de prin auzite. Dar stiu ca trebuie sa pun intrebari...si sa tac pentru a auzi raspunsul. Si nu aveti idee ce interesant e cu "de ce".

Regula spune ca dupa 5 x De ce ajungi la radacina problemei. Un exemplu:
Nu supravietuim ca firma......De ce ?
Ca nu vindem destul.....De ce nu vindeti destul?
Petru ca nu avem marfa destula.....De ce nu aveti marfa destula? (problema 1)
Pentru ca nu cumparat destul ...De ce nu ati cumparat destul?  (problema 2)

Deja avem 2 probleme identificate. Firma nu are stocuri suficiente pentru ca nu are bani sa cumpere mai multe.
Daca am continua cu seria de intrebari am afla probabil ca banii sunt blocati in piata prin facturi neplatite sau ca nu exista destui oameni de vanzari, sau ca oamenii de vanzari nu fac destule vanzari. Luand problema pe fiecare fir in parte putem vedea care sunt problemele dar si parte din solutii. Adica solutia la nu vindem destul e sa avem mai multa marfa in stoc.

Imi place De ce....chiar imi place. Cand nu mai ai raspuns la De ce inseamna ca ai ajuns la capat.

p.s. pentru acei parinti stresati de "de ce", preluati voi controlul cu o alta intrebare. Asa se opreste sirul :)

Un raspuns insa pe care copiii il manuiesc mai bine decat aldutii este Nu! si Nu Vreau! Copiii pot spune asta, interocutorii mei....dar despre asta data viitoare! 

Niciun comentariu: