marți, 12 noiembrie 2013

Publicitatea de informare

Acum ceva ani terminam facultatea si ma angajam pentru prima oara cu acte in regula :)
Era o firma de distributie de accesorii de mobilier, o lume complet noua pentru mine. Prima zi am stat cu catalogul in brate si l-am rasfoit cap coada de vreo 4 ori. Era gros pe vremea aceea. Ca si o stranie coincidenta am ajuns azi sa lucrez pentru firma care produce acele accesorii distribuite pe atunci de Minerva com (caci despre acea firma e vorba). Vazand si showroom-ul si trecand ceva timp de experienta am pus o intrebare destul de logica catre seful meu de atunci: "Dar oamenii stiu ca exista asemenea accesorii ?"
Vorbim de solutii unice, deosebite, elegante. Iar, raspunsul a venit clar: "Nu, dar asta e jobul tau!"
Firma vindea 99% catre producatorii de mobila, dar acestia se plang ca nu au comenzi, si cand au acestea sunt pe mobila ieftina unde nu conteaza acesoriile.
Buuun, deci noi vindem catre firme si nu avem bani sa promovam catre persoanele fizice (revistele sunt scumpe, radio la fel, televizor. Dar persoanele fizice nu cunosc aceste produse. Aveam nevoie de publicitate de informare. Adica fac o reclama, uite baaaa, exista sertare care daca le trantesti ele se amortizeaza la inchidere si nu fac zbeeeeaaang. Publicul zice, wow, nu aveam idee ca exista asa ceva si am nevoie. Tocmai ai creeat nevoia, iar pentru ca tu ai fost primul numele tau e asociat cu acel produs, asa cum tenisii sunt adidasi, fotocopia este copie xerox si cola este coca cola.
Ei bine in ultima perioada au inceput sa apara la televizor reclame care sa "educe" romanii

Aflam de periute electrice si ele sunt Oral B

Asta nu e ceea ca cautam, dar nu am gasit pe youtube inca acea reclama. Acolo explica clar cum mainile noastre nu pot spala la temperaturile ridicate si in acelasi timp record ca si o masina de spalat vase. Ei fiti siguri ca in urma acestei reclame lumea va intreba de masinile Bosch (desi eu nu le recomand) si Finish (astea le recomand pentru ca sunt diferente clare).
O varianta un pic mai pe gustul meu (imi place sa spun lucrurilor pe nume) este explicatia clara pentru folosirea anticalcarului din masina de spalat.

Aflam si de ce trebuie sa folosim anticalcar si el e clar Calgon

Acum astept reclame la carpa anti amestec de culori ce o pui in masina de spalat rufe, la tehnologia EcoBubble de la Samsung (clar ce face) si de ce e mai bine sa iti echipezi o bucatarie cu accesorii de calitate...de la Hettich :)

Niciun comentariu: