vineri, 27 februarie 2009

Un alt fel de publicitate


Tot timpul mi-au placut jocurile video cu masini. Mi-au placut atat de mult incat la 25 de ani am dat in varsta copiilor si mi-am luat un playstation 2 la care si acum am doar 2 jocuri: Gran turismo 3 si gran turismo 4.
M-a atras faptul ca imi tremura mana cand ies pe iarba, am invatat circuite intregi si le stiu si pe cele de Formula 1. Ma uit acum la formula 1 si daca e filmat din masina stiu eu ce curba vine si in ce viteza se ia. Ba uneori am aplicat unele chestii invatate in joc si pe strada. M-au atras masinile, m-a atras viteza si realismul. De asemenea m-a atras si marketingul. Si vedeam eu in need for speed cum se scurg reclame la ing, infineon, telecell, si altele. Cand te joci formula 1 e normal sa vezi sponsorii de pe celelalte masini dar in jocurile cu masini de strada?
Studiile arata ca cei care conduc o anumita masina in jocul video vor avea o mai mare probabilitate sa o cumpere in viata reala. Pentru ca ceea ce faci acolo este un fel de test drive, faci o alegere, vezi cum "merge" cum derapeaza etc.
Dar as dori sa vorbesc de reclamele care le vedeti in jocuri. Aceste reclame se platesc si sunt ultimul hype in BTL pentru ca atentia utilizatorului chiar e pe joc. sa nu moara, sa castige cursa, sa se impuste, atentia e oricum acolo!

Stiati ca aceste reclame se platesc ? Ba mai mult, publicul tinta e foarte bine definit. Desi reclama de mai sus o consider o risipa avand in vedere ca 90% din cei care joaca Grand Theft Auto sunt de sex masculin si nu prea le trebuie sapunuri cu 90% crema hidratanta.
Reclamele se platesc pe fiecare vizualizare si au o modalitate de tracking foarte buna, avand in vedere ca se poate masura de cate ori a vazut fiecare utilizator acea reclama. Cate ture are cursa, de cate ori s-a facut cursa, din ce unghi s-a vazut reclama! Deci indicatori de ATL in mediul BTL, exact ce lipsea. Ba mai mult, cum toate calculatoarele sunt conectate la net mai nou, reclamele se pot schimba din mers, adica azi vezi ceva, maine altceva. Se plateste pe teta secunda adica la 500 de milisecunde, si tariful este la 1000 vizualizari. Ba mai mult, depinzand de ip-ul utilizatorul, reclama se poate personaliza , gen cum imi apare mie in messenger reclama la ING, acolo jos!
Iar ca dovada suprema ca mediul acesta este in crestere, iata ca si Barrack Obama a recurs la acest gen de publicitate in preajma alegerilor.

Niciun comentariu: