luni, 13 februarie 2017

Ce faci cand nu ai ce alege?

Romania pare sa fie o tara a paradoxurilor.

Suntem multi dar angajatorii se plang ca nu au ce angaja.
Iesim sute de mii in strada dar cand vine vremea sa pui stampila nu ai idee pe cine sa o pui.
Se construieste la greu dar mai tot ce se face e de o calitate indoielnica.
Magazinele sunt pline dar nu ai ce cumpara daca incepi sa citesti eticheta.
si lista poate continua.

Zilele acestea caut niste surse de lumina pentru fotografie. Si nebun ce sunt...ma documentez. Imi trebuie din aia sau din aialalta, de 3200 de grade sau 5500 (kelvin adica lumina calda sau rece). Si caut pe bloguri si site-uri de review. Intr-un final ma hotaresc. Si mai dau ceva cautari sa vad ce folosesc altii. Si incep sa caut aceleasi lucruri la noi...si nu gasesc. Si sun...in 3 locuri. Pei distribuim marca aceea dar nu se prea cumpara ca ...e scumpa. Aducem doar chestiile mai ieftine de la ei. Dar avem ceva care face acelasi lucru si e mult mai ieftin. Si de banii care i-ati fi dat pe marca initiala va luati 3 din astea. Nu tin la fel de mult si de bine dar le puteti schimba la 2 -3 ani. La care eu intreb: Si procesul de invatare si de obsinuire cu noua aparatura cine mi-l plateste? Sau daca se strica in actul creatiei?
Am cautat pe 4 site-uri de profil si efectiv nu am gasit. Probabil ca imi voi comanda din strainatate sau imi iau ceva temporar pana invat si apoi imi iau ceva mai bun.
Dar ce se intampla cand nu ai optiunea de temporar, cand iti faci o casa. Am cautat doar in domeniul caramizilor si parerea "targului" e ca mai bine iti aduci caramida din ungaria, ceea ce se vinde la noi nu e ok.
Cand cautam masina de spalat rufe am fost in aceeasi situatie, am cautat 4 zile ca sa gasesc ce doresc si apoi m-am trezit ca doar 3 comercianti vindeau acea masina. Nu se cere...
Cand cautam masina m-am uitat si la cele noi si la cateva dotari care le urmaream eu. Vreti sa stiti ce am aflat. Daca vrei noua o iei din Germania, ca sa nu fie facuta pt Romania si daca iei second o aduci tu, altfel cumperi ceea ce cere Romanu' - passat diesel cu 120 000 km pe hartie si 400 000 reali.

Cati dintre voi aveti surse "profi" pentru ceea ce cumparati. Adica un magazin de electrocasnice care
sa aiba masini de spalat si cu altceva decat ceea ce se vede in reclame, un magazin de aparatura profi care aduca marfa si de la vest de noi nu doar mult mai de est? 

Niciun comentariu: