vineri, 30 decembrie 2016

Un nou tip de inselatorie - metoda ordinul de plata.

Nu pot sa cred ca inca mai pica lumea la asa ceva. Nu va voi vorbi nici despre:
- metoda accidentul (fiul a avut accident, eu sunt avocat, depuneti bani ca sa platesc martorii ca fiul a fost devina dar el e lovit acum si nu poate sa vorbeasca)
- metoda masina din tara cu proprietarul in strainatate (vezi o masina ieftina pe olx, suni si nu se raspunde, dai mesaj si se raspunde. sunt in strainatate dar vin pentru tine daca depui o suma de bani prin western union si depun si eu in numele tau aceeasi suma, cand ne vedem acolo fiecare isi scoate banii, tu depui, el nu, el ridica banii si tu ramai si fara bani si fara masina)
- masina de cusut singer cu o serie speciala care se cumpara la pret fabulos daca ai si numarul dinaintea sau de dupa ea. Dai bani intermediarului sa cumpere si celalalta masina ca apoi sa le vindeti pe amandoua mult mai scump. Nu dai mult dar dau multi ...intelegeti si voi.

Astazi voi vorbi despre una din cele mai vechi tehnici din mediul business. Ordinul de plata fals/fara acoperire. Pe scurt.

Ieri. Suna telefonul. Buna ziua, Matache ma numesc si vreau 3 bucatarii complete (vorbind foarte repede). Eu- cred ca ati gresit numarul. El: nu sunteti de la Franke, aveti pe olx niste anunturi.
Eu - da am, dar sunt niste electrocasnice care ne-au ramas de pe urma inchiderii unei afaceri.
El - pei si ce aveti?
Eu - pei aveti lista pe olx
El - ma intereseaza, va trimit o adresa de email unde sa imi dati lista. Noi facem un bloc de locuinte in Calarasi, cu vedere la Dunare. 3 garsoniere raman ale noastre si vrem sa le dam in chirie.
Eu - si vreti sa luat electrocasnicele de pe olx.
El - da

Eu rad si zic ok, va trimit link spre articole.
Trimit link si dupa o ora ma suna: Ma intereseaza!
Ce? Am 3 baterii acolo, 4 hote, 2 cuptoare, o plita si o chiuveta.
El: tot, puteti face factura
eu - bineinteles!
El - va fac maine dimineata un ordin de plata si trimit masina sa le incarce. Sa imi spuneti adresa.
Eu- nu sunt la mine, sunt intr-un depozit si nu stiu daca pot fi gata pana maine. Sunt facturi, certificate de garantie de completat, e prea din scurt.
El - bine, vedem cum facem. Faceti factura si eu maine ma duc la banca sa fac op-ul. Va trimit datele prin sms. Datele unei firme din Sibiu, de electrice. Elis Electrice . Adrese de Yahoo, el imi daduse de gmail.
Caut pe google dupa firma, dupa numarul de telefon, e in insolventa, nu e, e scandal, cine e nenea care suna....orice. Nu gasesc nimic, firma exista, personajul nu! Numarul lui de telefon nu apare niciunde in legatura cu firma.

Ajung acasa si povestesc patania. La fel de dubios i s-a parut si Izei totul. Ciudat rau!
Hotaram ca a doua zi dimineata suna si ea

Se confirma povestea, el vorbeste repede, blocul de locuinte, bucatarii, vedere la Dunare...alea alea....trimit masina. Hooo domol, iti fac factura....imi platesti....imi intra banii si ii vad si apoi nu ai decat sa iti ridici marfa. Zi-mi un nume complet de delegat, o serie si numar de buletin.
Verific seria: RX - Bucuresti. Deci un tip din Bucuresti vrea factura pe o firma din Sibiu pentru un bloc de locuinte din Calarasi pentru electrocasnice luate de pe olx. Hmmmm....nu e ciudat deloc.
Nici un moment nu a negociat pretul, nu a cerut discount, nu a intrebat despre produse. Nimic! El doar le vrea...pe toate! Sa puna cuptor de 2000 euro intr-o garsoniera ce urmeaza sa fie data in chirie...in Calarasi. Nu am nimic cu Calarasi, dar eu personal nu as investi 2000 de euro intr-un cuptor pe care sa il pun intr-o garsoniera!!! de dat in chirie.

Inspiratia a fost sa sunam la firma din Sibiu. Cumva sa verificam informatia. Stupoare si pe noi si pe patroana firmei. "Sunteti a treia firma in 3 zile care ma suna cu aceeasi chestie. Cineva vrea sa faca facturi pe firma noastra dar nu inteleg de ce." Ii dam toate detaliile persoanei, nr de telefon, serie de buletin, tot. Factura nu am mai facut-o pentru ca suntem absolut convinsi ca la auzul vorbelor : "intra banii in cont si abia apoi iti poti ridica marfa" omul a dat inapoi. Dar merge treaba daca oamenii inca mai au incredere in Ordine de plata scanate si trimise pe mail ca si dovada de plata! Un ordin de plata il fac in photoshop, il scanez sau il modific dupa unul existent. Dar oare mai are cineva incredere in asa ceva? Se pare ca da! Asta se purta acum cativa ani cand trimiteai marfa pe incredere unor necunoscuti...acum nu ai incredere nici in vecinul de usa.

Vestea buna e ca produsele sunt in continuare disponibile. Daca cineva e interesat de electrocasnice noi noute, cu factura si garantie la preturi realmente bune va rog sa consultati lista aici
https://www.olx.ro/oferte/user/cZxR/
Dati un semn daca doriti ceva si fiti vigilenti!

Niciun comentariu: