marți, 28 februarie 2012

Suntem unde si ce meritam sa fim

Am ramas socat vineri de cat de mult s-au scumpit ouale. Sun, intreb, cica e normal, la fel peste tot. hmm, ajung acasa si citesc: norme ue, ne-au prins nepregatiti, oferta a scazut la jumate dar pretul de productie nu a crescut. deci cresterea e data de supermarket. dar toate? asta nu e un cartel? nu e intelegere tacita? nu se da amenda pentru asa ceva? Ba da, dar nu la noi. Doar atunci cand iese mare tam-tam vezi pretul benzinei sau convorbirile pe mobile.
Si atunci am stat sa ma intreb, oare daca eu as fi manager de lant d'asta supermarket nu as face la fel? Eu personal as fi bonificat daca as aduce supraprofit companiei mele. Deci da! Si atunci urmatoarea intrebare a fost: dar managerul ala nu e tot roman? Ba da! Dar nationalitatea nu trece drept moneda cand cumperi paine. Si apoi mi-am zis, real - german, kaufland - german, cora-german, auchan - francez, carrefour - francez, billa -austriac, profi - belgian....nu cred ca mai are rost sa continuam. E si normal ca atunci cand deschizi business in alta tara sa tragi sa faci profit. Ok, de aici am mers mai departe. Bun, deci profitul facut de supermarket merge in afara tarii. O parte din banii mei la fel. Eu haine de aici nu imi cumpar pentru ca nu sunt nebun sa dau dublu pe ele. nu sunt pretentios si colectia mustang de anul trecut e ok pt mine, pentru 25 de euro la viena nu 300 lei in mall. deci hainele le iau de dincolo. Scaunul de masina, vezi Incredere, l-am luat la jumate de pret din UK. Masina pe care o conduc e ceheasca, nu romaneasca. de ce ? pentru ca a costat cat cea romaneasca dar e net superioara. si nici cea romaneasca nu mai e romaneasca, noul lodgy fiind facut in maroc. logan e facut in rusia, brazilia, india, maroc si tot mai putin la noi. In curand ramanem cu centrul de dezvoltare, unde folosim tinerii din facultate, ii platim prost, dupa 2 ani fug in strainatate dar vin altii. Si oricum nici profitul logan nu ramane la noi, merge la mama lui, renault!
Deci banii mei, de origine germana caci asta e angajatorul, se duc inapoi in germania la alimente, in austria la haine, in grecia la concedii, in uk la investitii, in italia la banca, din nou in austria sau ungaria la motorina, in cehia si apoi germania la masina si iata de ce cresc preturile. Pentru ca nu putem face nimic. suntem o tara de consumatori, prea putin producatori. Banii pe curent merg tot in italia, singurii care raman sunt cei care ii dau pe bilete de avion spre bucuresti, dar atat tarom cat si cfr vor fi privatizate. Si hidroelectrica si si si...si pe cat pariu ca nu vor fi romanesti firmele castigatoare?
In aceste conditii cat va costa oul maine daca ieri a fost 50 de bani si azi e 80?
Asta a fost cu sunem unde meritam sa fim. Asta pentru ca cei care au privatizat se lafaie in vile si invart conturile bancare de ametesc si ei.
Maine voi explica si de ce cred eu ca suntem CE meritam sa fim.

Niciun comentariu: