joi, 11 februarie 2010

PR vs Publicitatea platita pe timp de criza

Meseria mea ma face sa ma lovesc de ambele aspecte. incerc sa fac PR insa de multe ori sunt impins spre Publicitate de catre redactori.
Recent am incercat sa pun in practica un plan de promovare in reviste home and deco pentru ca domeniul in care lucrez pe acolo se poate promova, in afara de revistele specializate pentru tamplari si/sau arhitecti.

si am luat la rand revistele. Jumate din ele nu mai exista. O alta parte din ele nu mai apar lunar. Din vreo 20 care au fost acum un an-un an jumate au ramas mai putin de 10. Preturile la publicitate nu au scazut, au crescut insa discounturile, dar nu mult. de la o medie de 45% pe care o primeam anul trecut am ajuns pe la 50-60%. Problema insa este ca a scazut numarul de cititori si grosimea revistei. Am ramas absolut frapat in momentul in care am rasfoit cateva reviste. In primul rand grosimea: de pe la 200 de pagini la 90. Apoi numarul de pagini cu reclama platita 2,5 plus o coperta. Din care nici una de la concurenti sau clienti de-ai nostri.
Si imi zic, pei nu are rost sa ma promovez in revista de home and deco alaturi de detergenti sau materiale de constructii.

Hai sa vedem daca reusim cu PR, le dau materiale interesante insa alea nu prea sunt bagate in seama. Si atunci iar ma intreb: daca acum cand dau dovada ca am bani, vreau sa ma promovez dar astept sa vad bunavointa si de partea cealalta nu sunt bagat in seama, cum va fi dupa ce trece criza? Cand iar vor fi 200 de pagini din care 50 de reclame. Voi fi doar unul din multime din nou? Nu tot prin continut imi voi face reclama?

De aceea sustin eu publicitatea neconventionala! De aceea cred in PR si in buzzmarketing. De aceea cred in sinceritate!

Un comentariu:

Dani spunea...

PR-ul migreaza in online, titlurile dispar, vor ramane putine, daca vrei sa vorbim in detaliu despre cum sa-i abordam pe jurnalisti ca sa nu te mai trimita la casierei, i'm available :)