Voi ati observat ca majoritatea afacerilor in tara noastra draga nu mai sunt ce au fost odata ? Tin minte primii ani de KFC in Romania cand iti venea sa mesteci si oasele asa aroma aveau. Acum nu mai termini jumatate de meniu ca iti vine rau de la tona de ulei care siroieste din mancare (tocmai de aceea de jumatate de an am cam renuntat la acest obicei).
Desigur aveti un restaurant care va placea candva si care acum va dezamageste crunt. Sigur ati fost mandri ca faceti parte din familia de clienti a unei afaceri pentru ca acum sa va simtiti pur si simplu dati la o parte.
De unde a inceput totul; Azi merg sa fac o depunere la banca de care eram foarte mandru si ale carei servicii le recomandam pana azi (unicredit i se spune)! Mi se cere buletinul desi am dat toate datele (cont, firma, ro, tot tacamul) de catre acelasi functionar care in trecut nu mi-l cerea. Mai mult ca sigur ca procedura ii spune sa ceara buletinul dar dupa cativa ani in care iti cunosti clientii ajungi sa ii sti dupa numele mic si iban. Constatam amandoi ca buletinul imi expirase de fix 9 zile. Imi spune ca imi e expirat buletinul si tace. Dupa 20 de secunde de tacere ma uit la el fix.
Nu va pot face depunerea.
Dar vi-am dat toate detaliile si in precedentele dati nu a fost nevoie de buletin. Nu e ca si cum ar fi expirat acum 3 luni, sunt doar 9 zile.
Va rog da-ti-mi un buletin!
Pei vi-am dat!
Dar buletinul nu e valabil.
Stiu! Am vazut si eu, ceea ce va cer este sa imi faceti depunerea asa cum mi-ati facut si datile trecute.
Dati-mi un buletin!
Ma uit la el si ma abtin sa il intreb de ce face misto si e ironic. In fond eu platitorul, el platitul si din comisionul meu, eu aveam nevoie de el, culmea!
Tace!
Eu imi iau banii de pe tejghea, copilul de mana (eram cu Sebi care se juca cu masinuta pe acolo pe langa) si din prost obicei spun "Multumesc" asa cum inchei orice fel de interactiune, inclusiv la supermarket, banca, benzinarie etc. Imi spun sa nu ma enervez ca nu era urgenta depunerea oricum.
El tace.
Mie imi sare mustarul si mai spun o data oprindu-ma din drum MULTUMESC!
El tace in continuare!
A treia oara ridic vocea si spun MULTUMESC! In caz ca nu ati invatat la "multumesc" din respect pentru interlocutor se raspunde cumva! Eu trebuie sa va invat ?
Nu aveti pentru ce!
La revedere!
El tace.
Eu imi vad de drum spunand ca nu are rost sa imi pun capul cu toti prostii!
In fond greseala a fost a mea, aveam buletinul expirat. Dar Unicredit m-a obisnuit cu un serviciu aproape perfect si o apropiere calda fata de client. 5 ani de relatie distrusi de un copil prost crescut care a avut impresia ca e actionar majoritar. Daca m-ai obisnuit cu un nivel al asteptarilor nu ma dezamagi ca voi pica de la o inaltime mult mai mare!
Prin comparatie Sebi a primit pe 17 Septembrie un set lego din care lipseau 3 piese. Cutia era sigilata dar punga dinauntru avea o gaura. Scriu la Lego, scriu ce piese imi lipsesc in 17 Seara la 23:30 si in 18 la ora 10:30 primesc mail cum ca mi-a plecat scrisoare cu piesele lipsa. Buuuun sa o vedem si pe asta. In 26 ajung piesele si raman mut! Probabil trebuie sa am o interactiune cu un angajat frustrat din Romania ca sa aibe asta grija sa imi strice imaginea si despre Lego.
De ce la ei se poate si la noi nu? De ce la noi o reclamatie este ca o injuratura de mama? In loc sa imi multumesti ca imi pasa sa iti spun si sa te ajut sa iti imbunatatesti serviciile, tu ma certi ? Ba mai mult daca ai lansat un serviciu sau un produs si vezi ca are succes de ce trebuie sa renunti la calitate si sa maresti tariful ? De ce accepti vorba Merge si asa? DE CE ?
Acelasi restaurant din Viena imi ofera aceeasi calitate de Sushi de fiecare data, de 7 ani incoace mie. Altora de peste 20 de ani! Daf junior nu mai e ce a fost, Sabres nu mai era ce a fost la inceput (intre timp au mai reparat din derapaj), Casa Bunicii a ajuns unul dintre cele mai scumpe restaurante din Timisoara....sa continuam ?
Imi tot pun intrebarea de ce avem noi stima de sine infinit mai mica in comparatie cu cei din vest! De ce pentru ei e o mandrie sa ofere acelasi standard ridicat dar la noi trebuie sa gasesti metode sa faci mai multi bani cu mai putin efort ? E munca asa o rusine in Romania ? Sau termenul de business e prost inteles.
Desigur aveti un restaurant care va placea candva si care acum va dezamageste crunt. Sigur ati fost mandri ca faceti parte din familia de clienti a unei afaceri pentru ca acum sa va simtiti pur si simplu dati la o parte.
De unde a inceput totul; Azi merg sa fac o depunere la banca de care eram foarte mandru si ale carei servicii le recomandam pana azi (unicredit i se spune)! Mi se cere buletinul desi am dat toate datele (cont, firma, ro, tot tacamul) de catre acelasi functionar care in trecut nu mi-l cerea. Mai mult ca sigur ca procedura ii spune sa ceara buletinul dar dupa cativa ani in care iti cunosti clientii ajungi sa ii sti dupa numele mic si iban. Constatam amandoi ca buletinul imi expirase de fix 9 zile. Imi spune ca imi e expirat buletinul si tace. Dupa 20 de secunde de tacere ma uit la el fix.
Nu va pot face depunerea.
Dar vi-am dat toate detaliile si in precedentele dati nu a fost nevoie de buletin. Nu e ca si cum ar fi expirat acum 3 luni, sunt doar 9 zile.
Va rog da-ti-mi un buletin!
Pei vi-am dat!
Dar buletinul nu e valabil.
Stiu! Am vazut si eu, ceea ce va cer este sa imi faceti depunerea asa cum mi-ati facut si datile trecute.
Dati-mi un buletin!
Ma uit la el si ma abtin sa il intreb de ce face misto si e ironic. In fond eu platitorul, el platitul si din comisionul meu, eu aveam nevoie de el, culmea!
Tace!
Eu imi iau banii de pe tejghea, copilul de mana (eram cu Sebi care se juca cu masinuta pe acolo pe langa) si din prost obicei spun "Multumesc" asa cum inchei orice fel de interactiune, inclusiv la supermarket, banca, benzinarie etc. Imi spun sa nu ma enervez ca nu era urgenta depunerea oricum.
El tace.
Mie imi sare mustarul si mai spun o data oprindu-ma din drum MULTUMESC!
El tace in continuare!
A treia oara ridic vocea si spun MULTUMESC! In caz ca nu ati invatat la "multumesc" din respect pentru interlocutor se raspunde cumva! Eu trebuie sa va invat ?
Nu aveti pentru ce!
La revedere!
El tace.
Eu imi vad de drum spunand ca nu are rost sa imi pun capul cu toti prostii!
In fond greseala a fost a mea, aveam buletinul expirat. Dar Unicredit m-a obisnuit cu un serviciu aproape perfect si o apropiere calda fata de client. 5 ani de relatie distrusi de un copil prost crescut care a avut impresia ca e actionar majoritar. Daca m-ai obisnuit cu un nivel al asteptarilor nu ma dezamagi ca voi pica de la o inaltime mult mai mare!
Prin comparatie Sebi a primit pe 17 Septembrie un set lego din care lipseau 3 piese. Cutia era sigilata dar punga dinauntru avea o gaura. Scriu la Lego, scriu ce piese imi lipsesc in 17 Seara la 23:30 si in 18 la ora 10:30 primesc mail cum ca mi-a plecat scrisoare cu piesele lipsa. Buuuun sa o vedem si pe asta. In 26 ajung piesele si raman mut! Probabil trebuie sa am o interactiune cu un angajat frustrat din Romania ca sa aibe asta grija sa imi strice imaginea si despre Lego.
De ce la ei se poate si la noi nu? De ce la noi o reclamatie este ca o injuratura de mama? In loc sa imi multumesti ca imi pasa sa iti spun si sa te ajut sa iti imbunatatesti serviciile, tu ma certi ? Ba mai mult daca ai lansat un serviciu sau un produs si vezi ca are succes de ce trebuie sa renunti la calitate si sa maresti tariful ? De ce accepti vorba Merge si asa? DE CE ?
Acelasi restaurant din Viena imi ofera aceeasi calitate de Sushi de fiecare data, de 7 ani incoace mie. Altora de peste 20 de ani! Daf junior nu mai e ce a fost, Sabres nu mai era ce a fost la inceput (intre timp au mai reparat din derapaj), Casa Bunicii a ajuns unul dintre cele mai scumpe restaurante din Timisoara....sa continuam ?
Imi tot pun intrebarea de ce avem noi stima de sine infinit mai mica in comparatie cu cei din vest! De ce pentru ei e o mandrie sa ofere acelasi standard ridicat dar la noi trebuie sa gasesti metode sa faci mai multi bani cu mai putin efort ? E munca asa o rusine in Romania ? Sau termenul de business e prost inteles.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu