Bilet Timisoara Bucuresti si retur. Dus cu carpat, intors cu Tarom. Plecat dupamasa si intors a doua zi dimineata dar nu la prima ora.Ambele zboruri cu ventilatoare, adica turboprop, adica elicii.
Plecare cu Carpat, avion Saab 2000 YR-SBC
Zgomot interior puternic, poate si pentru ca trecuse ceva timp de cand nu am mai fost cu un turboprop. Loc la geam, in spate. Din start remarc confortul, suport pentru picioare si o mica bordura pe peretele avionului, numai buna pentru piciorul drept. Scaune din piele, inclusiv tetiere. Mancare...un sandwich...chiar bun la gust plus bauturile de rigoare. De remarcat zambetul primit cand am cerut pe langa cafea si un cola.
Tehnic Saab-ul se remarca prin viteza de croaziera mare pentru acest tip de avion -650kmh. Scaune comode, serviciu ireprosabil, decolare si aterizare ok, zgomot interior cam mare si o varsta a avionului care incepe sa se vada daca stii la ce sa te uiti. 50 de minute durata zborului, adica la fel ca un Airbus. Nota 9 pentru Carpatair.
Retur cu Tarom ATR 42 YR-ATE
ATR este cunoscut ca un avion care are portanta buna, un avion destul de sigur dar care nu este foarte rapid (550kmh) si nici prea sus nu poate sa zboare (7500m max fata de 9500m la Saab). Si s-a fazut, 1h si 10 minute pe drum inapoi. Ultimul rand de locuri (13) fara acea bordura pe perete, fara suport de picioare, zgomot interior mai mic dar un zgomot in spatele avionului care ar fi semanat panica pentru un necunoscator. Suiera aerul de parca era deschisa usa. Una din insotitoare o intreaba pe a doua daca stie ce e (!!!! eu ca pasager trebuia sa raman calm la necunostiinta ei) si a doua ii raspunde ca stie dar trebuie sa se bage in coada si nu are cum acum. (zgomotul semana cu zgomotul produs de toaleta cand tragi apa). Aaah si o armare din aia ca la defibrilator care suna ca o alarma, odata la 5 minute. Aterizare groaznica dar din cauza vantului. Nota 6 pentru Tarom pentru ca si meniul lor consta din sticsuri si cafeaua consta din apa calda si un plic de ness.
Sfat...folositi Carpatair pentru cursele interne daca puteti. Preturile sunt relativ similare cu Tarom dar compania nu iti da senzatia de nepasare si "corvoada de job" pe care o ai in Tarom.
2 comentarii:
Excelenta descrierea. Asta e diferenta intre un mamut tinut in brate de stat si obisnuit cu monopolul si o societate dinamica, mica dar darza ca si V3. Iar "suportul pentru picioare si o mica bordura pe peretele avionului, numai buna pentru piciorul drept" sunt cireasa de pe tort la SAAB2000!
Foarte corecta descrierea.Asta e diferenta dintre un fost monopol tinut in spate de stat si o companie privata, mica dar darza. Iar "suport pentru picioare si o mica bordura pe peretele avionului, numai buna pentru piciorul drept. " e cireasa de pe tort la Saab2000
Trimiteți un comentariu