joi, 21 aprilie 2011

Aventura de a ti se sparge masina

Ziua in amiaza mare, acum vreo 6 saptamani, in spatele blocului, in fata intrarilor supravegheate de camere video ale bancilor, Opelul a fost spart. Gemuletul mic din spate, deschisa usa, luat casetofon banal sony, care nou costa acum 2 ani 2 milioane. Vechi oare cat face? Nu au luat nimic altceva, roata de rezerva, ochelari de soare, CD-uri....nimic nimic.
Asta a fost. Masina in leasing, deci si CASCO. Sun la 112, vine un echipaj pedestru destul de rapid. Astia se asigura ca intr-adevar e sparta. Vazand cioburile...concluzia plina de intelepciune a fost: e sparta! Mergeti la sectia 2 pentru a se lua amprente. Mergem si....nu se pot lua amprente. E praf pe masina si bordul e din material grunjos. Eu inca nu am intalnit masina care sa aiba bordul din sticla, hartie sau plastic lucios. Daca voi o intalniti sa imi spuneti si mie pentru ca aparent acea masina e singura din care se pot preleva amprente. Ca praf au toate pe exterior chiar si la 10 secunde dupa ce au fost spalate, sa fim seriosi. Mai completezi ditamai declaratia in care culmea trebuie sa spui inclusiv valoarea pagubei de parca tu stii in permanenta cat costa diverse geamuri, rame sau piese ale masinii tale. Ok, am zis. LA accidente mergi la rutiera, la furt mergi la furturi, deci de politie nu scapi.
Buun, pasul 2- asigurarile. Mergem la Omniasig unde e facut CASCO. Acolo au telefoane in sala de asteptare si functionarii te trimit rapid sa dai telefon la call center, unde iti faci singur dosarul. Iti completezi tot, inclusiv numarul de dosar care ti se da la telefon. In fine, nu e dificil dar mi se pare ciudat sa dau 700 euro anual si sa imi scriu singur dosarul. Trecem si peste asta. Si ai zice ca primesti hartie ca sa iti repari masina. Nuuuu....mergi la inspectie. Acolo un tip vede despre ce e vorba si iti scrie ce piese se schimba....Geam, rama bord si casetofon. Cu hartia asta te intorci inapoi la asigurator, ca sa iti dea alta hartie. Da...alta hartie care o duci....credeati ca la servis...nuuuuu....la politie din nou. "Duceti dumneavoastra hartia, ca daca o trimitem prin posta face o luna, la ei se pierde si daca nu se pierde, face o luna inapoi". Distanta intre sectia de politie si omniasig in timisoara este de fix 1.5 km....fara exagerare. Langa depoul de tramvaie de pe take ionescu cu str. Lorena aproape de liceul energetic...pentru timisoreni. Dar o hartie face 2 luni acest drum dus intors. Intreb ca orice om, dar nu ar fi mai simplu sa trimiteti curierat, semnat? Nu avem buget de asa ceva. Bine ca eu platesc 700 euro anual, repet. Masina cu tot valoreaza acum vreo 5-6000.
Hartia aia e ca sa confirme politia ca intr-adevar ai fost la ei si ca ei cerceteaza furtul. Nu inteleg de ce nu primesti hartia din start de la politie. Misto e ca nu iti elibereaza inapoi hartia politia pe loc. E greu sa aiba un tipizat in care sa completeze nr masinii si adresa....foarte greu. Te intorci dupa 3 zile (daca ai o sotie gravida si li se face mila de tine, ca altfel 1 luna dureaza in termen legal).
Deci 4 zile trecute si eu inca nu am ajuns in servis cu masina. Unde sa o lasi peste noapte cu geamul spart?? Oare se intreaba cineva asta???
Primesti hartia si abia apoi mai mergi o data la asigurator sa o lasi si mergi la servis. Acolo, surpriza! Credeati ca e asa usor...Noi avem accept sa va schimbam doar geamul si rama din bord. Pei de ce??? Pentru ca politia trebuie sa faca investigatii 30 de zile ca sa prinda hotul. Stati linistiti ca nu il prinde. "De 15 ani de cand lucrez in asigurari nu au prins nici unul" imi zice tipul de la asigurari. Wow...incurajator.

Ok, trecem si peste asta...vine bobitza pe lume si timpul trece, implicit si cele 30 de zile. Ma duc dupa 40 de zile la omniasig. "Dar de ce nu ati dat telefon inainte? Ca sa pregatim hartia?" Pei voi mi-ati zis sa revin dupa 30 de zile, au trecut 40 si tot nu e facuta hartia?. Faimoasa hartie e ceva de genul. Omniasig intreaba politia daca au prins hotul. Din nou, iei tu hartia si o duci ca buget de curierat nu este...si altfel face 1.5 km de 2 ori in 2 luni. Acolo, omul la care am lasat hartia de dinainte e in concediu. Pei si cui o las intreb la poarta? Pei mie, si o dau eu responsabilului de zona dumneavoastra...Aries. Veniti in 2, 3 zile. Vin peste 4. Ghici...hartia nu e. Nici la poarta si responsabilul de zona e si el in concediu. Doar azi si maine. Dar va las un nr de telefon sa sunati sa vb cu el.
Sun dupa 2 zile. Fara raspuns. Sun dupa 3 zile, cer cu domnul respectiv (inca nu dau nume) care nu e in birou. Dar sunati-l pe mobil. Nu am mobilul raspund. Pei nu vi-l pot da, daca nu il aveti. Ok, las eu nr meu la cererea domnului de acolo, ii dau nr de inmatriculare, nume tot. Si nimic. Peste 3 ore hotarasc sa ma duc acolo, peste ei. Ajung si imi cer din nou hartia. Ma ia unul mai tare ca ei au termen de o luna sa faca hartia. Si il intreb de ce m-au chemat de 2 ori dupa 3 zile? La care el senin imi zice ca nici nu stie unde e hartia, ca e posibil sa fie trimisa deja (in drumul de o luna spre asigurator, in groaznica excursie de ...1,5km). Si eu zic ca trebuie sa fie un nr de inregistrare ceva ca sa verific. Nu imi pasa daca e trimisa prin posta sau o iau eu, dar sa stiu ca e facuta. Pei veniti dupa pasti ca acum nu mai e nimeni disponibil (joi ora 13;00).
Intre timp am fost din nou la Autoglobus (singurii care merita nota 10 pentru profesionalism din toata povestea asta), mi-am comandat un nou cas...similar cu cel vechi care nici nu se mai produce. Azi am fost sunat ca a venit si maine de dimineata il schimb.
Dar oare, dupa ce il vad schimbat, mai cheltui eu motorina ca sa ma duc la politie? Ma despagubeste omniasig, sau politia? Daca am drum poate, ca asa sunt eu, mai bun aproape de sarbatori. Dar poate nu am drum incolo....

Niciun comentariu: