Suntem in faza finala de acte pentru casa, asa ca vrem nu vrem ne uitam si ne gandim cum amenajam in interior. Daca la buctarie treaba e clara nu putem spune acelasi lucru despre: corpuri de iluminat, canapea, bibilioteci, rafturi pentru machete, camerele copiilor si dormitorul nostru. Sunt multe pe lista si incercam sa ne uitam peste tot.
Ikea si ea pe lista si ma gandeam ca e bine totusi ca pot sa comand online. Am mai folosit in trecut ajutorul dat de un serviciu din Timisoara care mergea la Bucuresti (si uneori Budapesta) pentru a cumpara pentru cei care doreau (la inceput Ikea nu avea serviciul de comenzi online). Nu am mai intrat de ceva vreme pe grupul de facebook. Intrand acolo vad dezastrul la orizont. Produse nelivrate, produse lipsa stoc desi erau confirmate, produse iesite din gama sau sezon (desi confirmate si platite). Aparent a picat sistemul informatic. Caut pe site la Ikea, nu apare nimic...plasati comanda si va sunam intre 2-5 zile. Pe facebook chiar pe pagina IKEA e un dezastru de PR. Sute de clienti nemultumiti. E de ajuns sa deschideti orice postare si apar cateva comentarii negative...doar comentarii negative. Nici o reactie! Nimic. Asta venind de la compania care e recunoscuta pentru serviabilitate.
Am zis initial ca astept sa se calmeze spiritele. Dar citind din urma vad ca povestea are peste 2 luni deja. Produse achitate si netrimise, contracte cu curierii reziliate. In Timisoara si Cluj se livreaza transporturile noaptea de catre e o firma de transport (nu curierat).
Stau si ma intreb:
- daca nu fac fata comenzilor de ce nu mai angajeaza oameni?
- daca nu fac fata comenzilor si nu gasesc oameni sau nu vor sa angajeze de ce nu suspenda temporar serviciul?
- daca sunt sute de comentarii negative de ce nu este nici un raspuns?
- daca sunt oameni nemultumiti care de abia asteapta sa comenteze negativ de ce se mai posteaza pe pagina IKEA romania noi produse in loc sa se discute problema si care sunt pasii facuti pentru remedierea ei?
- daca lumea e nemultumita de curierate si de firma de transport de ce nu se schimba? sunt atatea disponibile!
- daca afisezi un nr telefon de contact de ce nu raspunzi la el? Sau de ce raspunzi dupa 2 ore de hold?
- daca dai un numar de sesizare de ce operatorul iti spune ca nu stie despre ce vorba?
si lista de daca poate continua! Urmaresc cu interes continuarea...nu am produse comandate dar nici nu ma gandesc sa comand in urmatoarea perioada.
Cert este ca mai multi consumatori s-au unit deja si au inceput sa deschida procese. Sunt cateva zeci de sesizari catre Protectia consumatorului deschise deja...continuarea pare interesanta. E de asteptat si reactia firmei mama IKEA Sweden, avand in vedere ca in Romania afacerea e o franciza...care face grave greseli de comert, marketing si PR. Desi sunt un semi-fan (imi plac produsele dar nu le cumpar pana nu compar cu alternative) va sfatuiesc deschis: in urmatoarea perioada NU cumparati de la IKEA Romania. Ramaneti cu banii dati in avans si fara produse macar o luna de zile.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu