joi, 5 ianuarie 2012

Nu stim ce inseamna managementul crizei

nu, nu vorbesc de aia financiara pentru ca e pe toate posturile tv.
vorbesc de o criza pentru o companie.

Caz 1. Lidl cere expertiza la apa si e gasita naspa. Toate ziarele vuiesc, apa sta pe raft si nu mai e cumparata. Primim asigurari ca un "lot de apa a fost incinerat" . Trecand peste stupiditatea expresiei ma intreb de ce nu suntem anuntati DE CATRE LIDL care e lotul acela si cum se poate identifica pe sticle. Ce transparenta totala ar fi fost. Si apoi inlocuite sticlele "defecte" cu altele ok. WOW, ii costa un leu o sticla de 2 litri sau 3 lei una de 5 litri. Nu era o mare investitie si o puteau considera investitie in PR si publicitate (din care oricum isi fac de sunt pe toate posturile). Ieri s-a mai gasit un lot de apa si era si mai rau...era noroi in el, arata chiar nasol. Nici pana in acest moment Lidl nu a avut o reactie oficiala. Eu nu mai am apa in casa si luam de la Lidl. Nestiind ce loturi sunt cu probleme imi voi lua apa de la Penny.

Caz 2. Tarom. Ieri am avut ocazia sa ma dau iar cu avionul. Timisoara -Bucuresti si retur. Se amana plecarea din TM din cauza conditiilor meteo din Bucuresti. Intr-un final plecam si totul e ok, pana ajungem pe la pitesti cand avionul incepe sa se incline spre dreapta si sa invarta...timp de o ora! Era clar ca e ceata la bucuresti. Un pasager cam speriat intreba insotitoarea de bord...care ridica din umeri semn ca nu stie ce se intampla. Un al doilea pasager intreaba si ea se duce in carlinga. Dupa 2 minute iese capitanul care merge tinta spre....WC -ul din coada avionului. Un pasager il intreaba de ce nu aterizam, el zice "imediat" si pleaca inapoi.
Acelasi pasager o intreaba pe insotitoare ce se intampla iar ea raspunde....ne invartim un pic. Alt pasager intreaba dar de ce ne invartim si ea raspunde...ne invartim un pic spre dreapta apoi spre stanga. Totul spre amuzamentul domnului Petrov (actionar si director general carpatair) aflat ca pasager pe acest zbor.
Intr-un final am fost deviati spre Baneasa si am aterizat un pic ametiti dar ok.

Seara in Otopeni se certau fetele de la ghisee. Sibiu plecase, Iasi idem, Cluj, Oradea, Baia Mare, numai Timisoara nu. Fetele in gura mare se certau ca nu le convine sa nu plece acasa pentru ca fraierii de la Tarom au uitat sa programeze echipaj pentru zbor! Misto!

Exemplele pot continua sa arata cum in companiile noastre se arunca cu banii in marketing din ce in ce mai modern si interesant dar nu suntem in stare sa rezolvam probleme simple de comunicare!

Niciun comentariu: