Spuneam acum vreo 2 luni intr-un training pe care l-am tinut unor participanti la un proiect Aiesec despre brandul de oras. Si am zis asa:
- un brand este tot ce emana din acel oras. Cladiri, oameni, afaceri, etc precum si mesajul care este compus din logo si slogan cel putin. Dar un brand e mult mai mult decat un slogan
- apoi am spus ca un brand se face in ani multi si ca nu prea e ieftin.
La noi doar ultima afirmatie s-a pastrat. nu a fost ieftin noul brand.
Dar s-a schimbat acum un an! Ce mesaj dam? Ca suntem simply surprising cu delta noastra, ca this is romania? sau delta trece prin gradina carpatilor ????
Dar mai mult decat atat, noi ca oameni ce mesaj dam? Oare un brand de tara nu ar fi gropile, tzepele care ti le iei cand schimbi bani sau indraznesti sa mananci undeva in oras mancarea traditionala romaneasca: shaworma? Brandul nostru nu sunt fetele frumoase si smecherii cu ceafa lata si BMW cu geamuri fumurii ?
Mai spuneam in training ca cel mai bine e sa nu minti! Si noi mintim daca aratam imagini idilice cu carpatii si nu aratam cozile kilometrice pe DN1, daca aratam dunarea si nu Pet-urile de Burger plutind agale. Asa creeam o asteptare ireala si vom dezamagi putinii turisti care se incumeta sa mai vina pe la noi!
Asadar pe cand un brand mai real?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu