Se spune ca tot ce e vechi e bine facut, si e adevarat pana la un punct. Pana la marketing. Dar nici tot ce e nou nu inseamna ca e cel mai bun. Ma uit la banii bagati in marketing, ma uit la efecte si ma uit la noi tendinte.
Marketingul a ajuns stil de viata, a ajuns subiect de conversatie la o cafea, a ajuns sa fie ceva cool discutat intre liceeni. Putini vad insa partea din spatele reclamelor; care ne sunt obiectivele, cati bani avem, de ce facem asa, ce produs avem cu adevarat si cei 4 P mai exista?
E foarte usor sa dispui de bani si sa arunci cu ei in stanga si in dreapta. E de asemenea usor sa te ghidezi dupa ultimele tendinte. Teveu' nu mai merge ca e scump si netarghetat, radio nu are imagine si se demodeaza, outdoru' e plina lumea de bannere si meshuri (da se scrie cu E nu cu A dragi asa zisi marketeri).
Si atunci vii cu ceva unic, vii cu buzz marketing. numai ca asta nu exista de unul singur, deci marketezi marketingul. Ironic nu? Si mai ironic e ca folosesti canale demodate si ineficiente, de masa pentru ceva personalizat.
Dar sa revin, noi tendinte. Pei marketingul social e ceva interesant, adica imi fac un cont pe haifaiv sau pe feisbuc si ma promovez. Vorbesc cu oamenii, mai bag o mica reclama si nah ca am facut ceva. Dar ce? M-am imprietenit si nimic mai mult.
Apoi e bloggingul. Asta e chiar ciudat pentru ca de fapt fiecare scrie ce vrea. Altii mai destepti ca mine au ajuns sa fie cititi de mii de persoane. Aia vor cumpara oare ce promoveaza bloggerii ? Daca au cap, vor judeca intai. Sumele percepute de bloggeri sunt si mai ciudate. Ca doar nu scrie nimeni pe gratis. Si daca ii dai produsul nu ajunge. si nu orice produs. Ultima oara s-au ofensat ca nivea le-a dat creme spre testare.
Mai sunt metode noi, electronice, cu senzori, proiectii si plasme prin locuri circulate. Scumpe si usor de trecut cu vederea zic eu.
Atunci ce merge? Socul, well da, asta merge. Sexul vinde in continuare. Glumele, hmmm, aici e ciudat. Glumele intra in cartile de marketing, nu neaparat vand. Chestiile desptepte pe bani putini. Increderea si serviciile de calitate. Ceilalti 3P din cei 4 vor vinde de asemenea foarte bine. Poate chiar mai bine decat ultimul: promovarea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu