miercuri, 21 ianuarie 2009

PR, piar sau marketing?

Pentru inceput doresc sa imi exprim extrema mirare la noul termen aparut in limba noastra draga. Cica Piar este persoana care se ocupa de PR intr-o companie. Detest cuvantul, detest ideea si o consider idioata. Acceasi parere o am despre termeni ca: account (adica key account manager), sit (adica romanescul de la site, scris si sait) sau altele.

Apoi mai am o parere destul de naspa despre carti de genul: cum sa faci un milion de dolari in 5 zile sau in 49,2 pasi simpli. E ciudat cum doua carti cu acelasi tel (de exemplu cum sa te imbogatesti) nu au niciodata aceiasi pasi spre acel tel. Cred ca fiecare situatie e unica, cred ca in marketing trebuie sa pornesti de la client, sa iti cunosti fortele lui porter (cele 5 binecunoscute deja) si de acolo sa vezi cum faci sa faci bani. Ai produs pe nevoile clientului, fa-l cunoscut!
De aici incepe discutia, cica nu mai merge publicitatea. Si e cam adevarat. Bagi niste bani si nu stii in ce. Cati oameni citesc revista in care tocmai ai luat o pagina de 2000 euro? Raspunsul depinde de cine anume comanda sondajul de opinie, ca asa e in Romania.
Atunci facem evenimente, zise si BTL. Ca alea sunt mai masurabile si sunt orientate spre piaţa ţintă.
Facem Web pentru ca e de viitor. De fapt il facem si pentru ca ne costa aproape nimic dupa ce am investit in o pagina (pe care o poti face si tu daca te chinui un pic).
Apoi cica PR, adica o atentie spre client, chestii orientate si tintite. Dar stai...nu asta era BTL (adica below the line)? Si BTL nu e marketing? Ba da...dar PR e mai la moda, si nu merge sa zici ca faci marketing, ca e plina Romania asta de marketeri. Acum la moda e manager de PR....

Niciun comentariu: