Pentru inceput doresc sa imi exprim extrema mirare la noul termen aparut in limba noastra draga. Cica Piar este persoana care se ocupa de PR intr-o companie. Detest cuvantul, detest ideea si o consider idioata. Acceasi parere o am despre termeni ca: account (adica key account manager), sit (adica romanescul de la site, scris si sait) sau altele.
Apoi mai am o parere destul de naspa despre carti de genul: cum sa faci un milion de dolari in 5 zile sau in 49,2 pasi simpli. E ciudat cum doua carti cu acelasi tel (de exemplu cum sa te imbogatesti) nu au niciodata aceiasi pasi spre acel tel. Cred ca fiecare situatie e unica, cred ca in marketing trebuie sa pornesti de la client, sa iti cunosti fortele lui porter (cele 5 binecunoscute deja) si de acolo sa vezi cum faci sa faci bani. Ai produs pe nevoile clientului, fa-l cunoscut!
De aici incepe discutia, cica nu mai merge publicitatea. Si e cam adevarat. Bagi niste bani si nu stii in ce. Cati oameni citesc revista in care tocmai ai luat o pagina de 2000 euro? Raspunsul depinde de cine anume comanda sondajul de opinie, ca asa e in Romania.
Atunci facem evenimente, zise si BTL. Ca alea sunt mai masurabile si sunt orientate spre piaţa ţintă.
Facem Web pentru ca e de viitor. De fapt il facem si pentru ca ne costa aproape nimic dupa ce am investit in o pagina (pe care o poti face si tu daca te chinui un pic).
Apoi cica PR, adica o atentie spre client, chestii orientate si tintite. Dar stai...nu asta era BTL (adica below the line)? Si BTL nu e marketing? Ba da...dar PR e mai la moda, si nu merge sa zici ca faci marketing, ca e plina Romania asta de marketeri. Acum la moda e manager de PR....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu