vineri, 19 decembrie 2008

Despre Fidelitate si fidelizare

imi incepeam lucrarea de licenta printr-o definitie a fidelitatii...cam neinspirat judec acum, sau poate necreativ.
Fidelitatea e un fenomen care realizeaza lucruri ciudate, e ca un mariaj in business. e un parteneriat daca privim lucrurile in ansamblu. Fidelitate înseamnă statornicie în convingeri, sentimente sau atitudini etc; devotament, credinţă. În marketing fidelitatea este ataşamentul arătat pentru o marcă sau magazin materializat prin cumpărarea repetată, manifestată în timp, în mod conştient ca rezultat al unui proces decizional cognitiv şi afectiv complex.
Totusi pentru a avea clienti fideli trebuie sa ai angajati fideli. Echipele solide si statornice au adus intotdeauna rezultate (Ferrari 2000-2006, cazul multor echipe de fotbal in care nu s-au efectual modificari, Poli sezonul asta chiar, sau echipa pe care incerc sa o coordonez). Invatarea are loc, rolurile se stabilisesc si cerintele sunt cunoscute. apoi trecem la fapte. De aceea nu pot fi de acord ca oricine e de inlocuit si ca orice se invata. Sunt adevarate aceste afirmatii dar in termen lung. pe termen scurt si mediu firma si clientii ei au de suferit.
Se spune ca o retentie a clientilor de 97% va duce la o crestere anuala a cifrei de afaceri cu acestia de aproximativ 34%. Clientii fideli cumpara mai mult! E clar.

Atata timp cat nu se face un Customer Relationship management, cat nu ne intereseaza de ce pleaca clientii sau angajatii si cat nu constientizam ca problema poate se afla la noi vom avea numai de pierdut. Iar in Romania inca nu am vazut un CRM bine pus la punct. La nici o firma! Pentru a face fidelizare trebuie tu sa fii fidel! E un principiu dupa care ma ghidez si in viata personala. Iar daca fidelitatea ta iti este rasplatita cu infidelitate vina de cele mai multe ori se afla tot la tine. Omul tinde sa fie fidel pentru ca ii place siguranta si comfortul. La un moment dat ai pierdut asta daca partenerul iti este infidel.

Niciun comentariu: